Pages

18 december 2015

Creatief dagboek 2016



Al een paar keer heb ik geprobeerd om overzicht te krijgen en te houden in het "voorraadbeheer" van mijn materialen. Maar tot nu toe is het me nog niet echt gelukt om het vol te houden.

Maar toch ga ik het ook in 2016 weer proberen. Deze keer heb ik weer iets anders bedacht.

Het lijstje van vorig jaar waarop ik bij hield wat ik kocht en wat ik verwerkt had werkt voor mij niet. Het is een te statisch lijstje en ik vergat al na een paar maanden dat ik het had liggen en het verdween ergens in een la.



Maar deze keer ga ik het anders doen. Ik heb een agenda voor 2016 gekocht en die leg ik op mijn werktafel en elke keer als ik dan op mijn kamer heb gezeten dan maak ik een aantekening in mijn agenda van wat ik gedaan heb.  Het is een kleine agenda zodat die niet in de weg ligt op mijn tafel maar groot genoeg om aantekeningen te maken.

Ook zet ik er in wat ik gekocht heb en zo kan ik aan het einde van elke maand zien hoeveel voorraad ik nog heb.

Geen wiskundige berekeningen, niet om verantwoording af te leggen maar gewoon eens om te kijken hoeveel meter stof er nu echt binnenkomt in een jaar en wat ik daarvan verwerk.

En het voordeel is dat het op deze manier een soort dagboek wordt wat later leuk is om in terug te kijken. En misschien ga ik er ook nog wel stofjes in plakken zodat het zoiets wordt als die schoolagenda's van vroeger. (hadden jullie dat ook dat je die helemaal vol plakte zodat je je huiswerk niet meer terug kon vinden?)

Zou het in 2016 nu eens echt gaan lukken?
Eerst maar eens gaan tellen wat mijn voorraad nu is.

Tot de volgende keer!

3 reacties:

Firewoman zei

Succes met je goede voornemen.

Groeten Neeltje

Jos zei

Leuk idee!

Wilma zei

vanaf januari houd ik ook een boekje bij met aantekeningen wat ik heb gemaakt, welk patroon uit welk boek/tijdschrift/ zelf getekend, hoe het zit, stukje stof, garen, bandje. Ik vind het leuk als naslagwerk. Ooit toen mijn kinderen klein waren en ik op naailes zat, hield ik ook een boekje bij en als ik daarin terug kijk, zie ik hoeveel ik eigenlijk produceerde. Echt heel leuk! :)